«

»

Maj 05

Czas usztywnić budę – rozpórki cz. 2

W końcu rozpórki zamontowane. Na pokład wpadły dwie tylne (dół i góra) i przednia 3-punktowa. Rozpórki zakupione od firmy Staffa. Dla zainteresowanych podaję link: www.staffa.pl

Najciężej szło założenie tej pozornie łatwej dla mnie – czyli tylnej górnej. Myślałem, że obejdzie się bez wchodzenia do kanału. Po prostu odkręcę sobie nakrętki na amortyzatorach, nałożę element i dokręcę. G*wno tam! chyba ponad dwie godziny szarpałem się żeby ją założyć na szpilki a potem jeszcze dokręcić.

Próba szybkiego montażu… nie pykło 😉

Zapytałem sprzedawcy czy aby na pewno przygotował rozpórkę bez błędów. Nie była ona symetryczna i wszystko było mega ciasno. Stwierdził bardzo pewnie, że tak ma być i już. No to wziąłem się do roboty.

Konieczne było rozkręcenie dolnej części zawieszenia, aby była możliwość maneru

Jeszcze parę obrotów kluczem i koniec męczarni

Tak właściwie jako pierwsza montowana była rozpórka tylna dolna. Filozofii tu nie było, ale też było ciasno 😉 Odkręciłem dwie śruby trzymające wahacze do budy. Włożyłem śruby w rozpórkę, przyłożyłem do mocowań i równomiernie dokręciłem.
DSCF4108 DSCF4107Na koniec celowo zostawiłem przednią, bo obawiałem się, że będzie podobnie jak z tą tylną na kielichach. Do tego dochodził jeszcze punkt mocowania do ściany grodziowej. Plan był taki, że przewiercę otwory i od środka przyspawam nakrętki, aby móc w przyszłości łatwo ją zdemontować.

Rozpórka Staffa 3-punktowa

Do wypełnienia tej luki użyłem płaskownika 5mm

Podszybie zdemontowane, trzeba ciąć i wiercić

Musiałem wyciąć kawałek blachy, bo inaczej nie doszedłbym spawarką

Do wiercenia w cienkiej stali polecam wiertło stopniowe (które wygląda tak). Otwory wychodzą wtedy okrągłe i bez zadziorów. Ja niestety takiego nie miałem tego dnia 🙂

Edycja 21.02.2016 r. – musiałem pozbyć się przedniej rozpórki

Jeśli ktoś myśli o modyfikacji hamulców w Civic’u 4 generacji, polecam znaleźć inną rozpórką, która „idzie” bardziej w kierunku przodu samochodu, aby nie wchodziła w kolizję z pompą hamulcową. Akurat pompa 15/16 z większym serwem (bodajże z CRV) weszła na styk. Natomiast 1 cal już nie. Jest to też podyktowane grubością serwa. Wszystkie pompy, które miałem okazję zobaczyć – 7/8, 15/16 i 1 cal mają tę samą długość. Jest szansa, że calowa też wejdzie jeśli dobierzemy do niej nie największe serwo (wciąż większe niż seryjne).

2 Komentarze

  1. fanboj rdzy i awarii

    hej,

    fajny post, zainspirowałeś mnie do montażu tylnej dolnej rozpórki w mojej hani – od pół roku wisi sobie w garażu i nic.

    1. RZ

      Fajnie, że ktoś to czyta. Dzięki
      Niedługo pojawią się nowe wpisy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *